دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱

نکاتی برای کاهش وزن ورزشکاران

Share/Save/Bookmark
ورزشکاران که به دنبال رسیدن به بهترین کارایی هستند غالباً سعی دارند که وزن خود را نیز کمی کاهش دهند. ایجاد تعادل در بدن باعث افزایش قدرت و سرعت این ورزشکاران می‌شود.
کد مطلب: 34223
اطلاعات روز# ورزشکاران که به دنبال رسیدن به بهترین کارایی هستند غالباً سعی دارند که وزن خود را نیز کمی کاهش دهند. ایجاد تعادل در بدن باعث افزایش قدرت و سرعت این ورزشکاران می‌شود.

راه‌های موثر و سالم برای کاهش وزن در ورزشکاران وجود دارد. این افراد می‌توانند با در نظر داشتن نکات زیر به بهترین شکل برای کاهش وزن برنامه‌ریزی کنند.
 
۱. تمرکز بر مصرف پروتئین:
 
قبل از این که ظرف خود را با ماکارونی و پاستا پر کنید مطمئن شوید که به اندازه کافی در ظرف غذای شما پروتئین جای دارد. برای مثال پاسا را با مرغ یا ماهی بخورید. خوردن پروتئین به میزان کافی باعث می‌شود که کالری سوزی به صورت درست و متعادل انجام شود. در کنار پروتئین چربی سالم، فیبر، سبزی و میوه مصرف کنید. به ‌این‌ ترتیب قند خون نیز تنظیم می‌شود.
 
۲. از مصرف قند اضافه خودداری کنید:
 
مصرف غذایی هفتگی خود را یادداشت کنید. خواهید دید که چقدر قند اضافی مصرف می کنید برای مثال آب نبات ، شکلات و شیرینی به صورت ناخواسته در برنامه غذایی شما جای گرفته است. اگر وزن شما برایتان اهمیت دارد باید از خوردن این نوع مواد غذایی خودداری کنید.
 
۳. به آنچه می خورید و دلیل خوردن آن توجه کنید:
 
بهتر است به این که در چه زمانی غذا می خورید و چرا غذا می خورید توجه کنید. کاهش وزن می‌تواند به روش‌های روانی نیز انجام شود. فرد ممکن است به دلایل روانی غذای بیشتری را در ساعت نامناسب بخورد.  با توجه کردن به این مساله می توانید  قند خون را پایین بیاورید و به تدریج سوخت و ساز را بالا ببرید. عادت‌های غذایی نادرست گاهی اوقات به اضافه وزن می انجامد که باید از آنها جلوگیری کرد.
 
۴. در طول فصل ورزشی وزن کم نکنید:
 
برنامه‌ریزی بسیار مهم است. در زمانی که بیشترین میزان ورزشی را انجام می دهید وزن کم نکنید. در آن زمان تغییر دادن وزن می‌تواند منجر به کاهش سرعت و قدرت شما شود و کارایی را کاهش دهد. به تدریج تغذیه خود را تغییر دهید.
 
۵. تامین سوخت بدن را فراموش نکنید:
 
۳۰ تا ۶۰ ‌دقیقه بعد از تمرین مواد غذایی بدن را تامین کنید. تامین درست سوخت بدن می‌تواند چربی بدن را کاهش دهد. در مدت کوتاهی بعد از ورزش سلول‌های بدن ریز مغذی‌های را جذب و مصرف می‌کنند و آنها را ذخیره نمی‌کنند.
 
۶. هر روز خود را وزن نکنید:
 
اگر هر روز بر روی ترازو بروید روند کاهش وزن کمتر موثر خواهد بود. میزان آب خوردن ، عادت ماهیانه، فعالیت روزانه و غیره همگی می‌توانند در لحظه بر روی وزن شما تاثیر بگذارند. اگر هر روز خود را وزن کنید حس خوبی نخواهید داشت و ممکن است دچار ناامیدی شوید.
مرجع : ایسنا
کلمات کليدی: کاهش وزن/ورزشکاران/اطلاعات روز
 


فیلم/سرقت مسلحانه از صرافی خیابان فردوسی  

یک صرافی در خیابان فردوسی تهران مورد حمله سارقان مسلح قرار گرفت.

فیلم/ کواکبیان: "هر کس در مجلس علیه وزیر علوم (فرهادی) باشد را قلع و قمع می کنیم  

دفاع تمام قد کواکبیان در مقابل استیضاح وزیر علوم خبر ساز شد.

 
تصاویر/ یخ زدن سد مهاباد
طی روزهای گذشته با کاهش شدید دما آب سد مهاباد که آب شرب این شهر را تامین میکند یخ بست .
تصاویر/ مراسم تشییع والده مکرمه سردار نقدی
مراسم تشییع والده مکرمه سردار نقدی صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان و آحاد مردم برگزار شد.
تصاویر/ تورجهانی والیبال ساحلی کیش
تورجهانی والیبال ساحلی کیش با قهرمانی تیم روسیه به پایان رسید.
تصاویر/ تازه‌ترین جنایت رژیم سعودی در یمن+18
رژیم سعودی در تازه‌ترین جنایت خود علیه مردم بی‌دفاع یمن روز گذشته به یک مراسم عزاداری حمله کردند. در پی حمله جنگنده‌های ...
صوت/ مداحی محمود کریمی محرم 95  
فایلهای صوتی شب اول محرم الحرام سال1438 هیئت رایة العباس چیذر بانوای حاج محمو د کریمی اماده دریافت است.
تیم ملی والیبال نشسته ایران قهرمان پارالمپیک شد
تیم ملی والیبال نشسته ایران با پیروزی مقابل بوسنی قهرمان رقابت های پارالمپیک ریو شد.
صوت/ مداحی دلنشین بنی‌فاطمه در شب قدر  
مداحی زیبای سید مجید بنی‌فاطمه به مناسبت ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین علی علیه‌السلام را بشنوید.
صوت/ مداحی میرداماد در شب 19 ماه رمضان  
مداحی زیبای «سید مهدی میرداماد» به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین (ع) را بشنوید.