۱۴
 
يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۸
جهت اطلاع،حراست و حقوقی دانشگاه آزاد؛

افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد پیشکش، پرداخت حقوق ها از صندوق پس انداز کارکنان و قسطی شد

Share/Save/Bookmark
بنظر میرسد کارکنان دانشگاه آزاد از این موضوع عبور کنند خیلی بهتر است چرا که همان حقوق قبلی نیز به صورت تقسیطی و آنهم از جیب خود کارکنان یعنی صندوق پس انداز کارکنان که پرداخت میشود یعنی به زبان ساده تر از جیب کارکنان به جیب دیگرشان واریز میشود.
کد مطلب: 60380
 
به گزارش #اطلاعات_روز# دانشگاه آزاد اسلامی که از بعد از حضور محمد مهدی طهرانچی با بحران های عجیب مالی، اداری و حتی بکارگیری نیروهای انقلابی موجه شد تا جایی که ولی امر مسلمین نسبت به کیان دانشگاه آزاد احساس خطر کردند و این موضوع را به مسئولان دانشگاه آزاد گوشزد کردند.

مقرر بود علاوه افزایش 20 درصدی مصوب دولت 50 درصد نیز با محاسبه پایه احکام پرداخت گردد.

بنظر میرسد کارکنان دانشگاه آزاد از این موضوع عبور کنند خیلی بهتر است چرا که همان حقوق قبلی نیز به صورت تقسیطی و آنهم از جیب خود کارکنان یعنی صندوق پس انداز کارکنان که در برخی واحدها پرداخت میشود یعنی به زبان ساده تر از یک جیب کارکنان به جیب دیگرشان واریز میشود.

دیروز در واحد یادگار امام ره به جای پرداخت حقوق کارکنان یک میلیون پانصد هزارتومان به صورت علی الحساب از صندوق پس انداز کارکنان پرداخت شده است و در اطلاعیه ای در واحد یادگار امام ره آمده است:با توجه به اینکه پرداخت افزایش حقوق سه ماه سال 99 منوط به تامین اعتبار از دبیرخانه استان تهران میباشد و این امر علیرغم پیگیری های مکرر تاکنون محقق نشده است این واحد دانشگاهی به علت نامشخص بودن زمان تامین اعتبار حقوق مرداد ماه و همچنین واریز حق بیمه تیرماه پرسنل تصمیم گرفت از محل سپرده پس انداز بخشی از حقوق مرداد ماه کارکنان و اعضای هیئت علمی را به صورت علی الحساب به مبلغ یک میلیون پانصد هزارتومان واریز نماید.

بدیهی است پرداخت حقوق مرداد و سایر مطالبات منوط به تامین اعتبار از طرف سازمان مرکزی و دبیرخانه استان تهران مباشد.

با عنایت به شرایط حساس معیشتی مردم،سقوط بورس و گرانی های موجود، ادامه این سبک پرداخت های تقسیطی آنهم از صندوق پس انداز کارکنان که محل پس انداز آینده کارکنان است به مرور زمان میتواند به یک بحران امنیتی در کشور تبدیل شود

حراست دانشگاه آزاد بهتر است به جای نامه نگاری علیه منتقدین به برخورد با سوئ مدیریت ها بپردازد چرا که به زودی تاثیر "آه" کارکنان اثر وضعی در زندگی مدیران ناکار آمد دانشگاه آزاد خواهد داشت

لازم به ذکر است علیرغم گذشت چند روز از ماه هنوز حقوق بسیاری از کارمندان و اعضای هیئت علمی پرداخت نشده است.
کلمات کليدی: دانشگاه آزاد/حقوق/قسطیصندوق پس انداز/اطلاعات روز#
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۱۲:۱۳:۱۵
حقوق تیر ماه و افزایش سال را پس از 5 ماه در 15 مرداد انهم با خالی کردن کلیه وجوه صندوقها و سپرده ها واحدهای دانشگاهی پرداخت کردن و حقوق مرداد؟؟؟؟؟؟
 
کامران پورشق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۱۷:۲۴:۲۲
وقتی آقایان مامور از دانشگاههای دولتی و وزارت بهداشت وو هستند مگه مهمه که دانشگاه آزاد رو با خزانه پر تحویل گرفتند و یک ویرانه تحویل میدهند!!!!
 
فقر مجسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۱۵:۵۴:۵۷
مرگ بر............ و........................ دزد
 
حسام الدین
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۱۶:۲۶:۱۱
وقتی از یک سازمان گسترده که هیچ همانندی به لحاظ گستردگی در ایران ندارد اینگونه سخن می رود، به جز بی درایتی چه واژه ای می تواند به ذهن خطور کند؟ مگر ممکن است صدها آزمایشگاه و شرکت های کوچک و بزرگ و امکاناتی که می تواند به سادگی طرح هایی در سطح ملی را عملیاتی کند، نتواند هزینه های جاری حقوق و دستمزد را تأمین کند؟ گسترش بی قاعده ساختار سازمانی، استخدام بی رویه نیروهای جدید و ناتوانی از به کارگیری درست نیروها و منابع و امکانات جز وضعیت اسفبار فعلی نتیجه ای در پی ندارد، مطمئنا چنانچه دانشگاه در اختیار نفرات مجرب تری قرار گیرد طی یک برنامه ریزی کوتاه مدت و ظرف یکسال از سیکل معیوب فعلی خارج می شود، کارکنان این دانشگاه سالها برای آن زحمت کشیده اند و مطابق دستورات عمل کرده اند و این روزها حاصل عمر خود را بر باد رفته می بینند، حیف از این همه امکانات که اینگونه در گذر زمان باید فرسوده شود صد حیف، افسوس که کاری از دست کارکنان دانشگاه ساخته نیست، قطعا اگر به جای وارد کردن مدیرکل جدید، در هر بخش از اعضای مجرب و با سابقه همان بخش ها استفاده می شد امروز شاهد بالندگی دانشگاه بودیم، ای کاش دستی از غیب برون آید و کاری بکند!
 
کارمند بدخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران ایکس
United States
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۱۸:۲۱:۰۳
با سلام، افزایش حقوق سال 99 (معوقه ها) و همچنین حقوق مرداد ماه سال 99 تا امروز (2 شهریور 99) در یکی از واحدهای دانشگاهی _تهران - ....) پرداخت نشده است. گویا صندوق ها خالی است!
 
استاد
Romania
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۲۱:۳۷:۰۲
دانشگاه آزاد گچساران سالهاست از صندوق پس انداز اساتید حقوقشونو پرداخت میکنه.
 
دکتر رویا ایرانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد طهرانچی با حقوق ماهیانه 45 میلیون ریال در ماه
Romania
۱۳۹۹-۰۶-۰۴ ۰۰:۳۱:۲۰
سلام بر عزیزان تحریریه سایت افشاگر اطلاعات روز.
من دکتری تخصصی از بهترین دانشگاه ایران دارم و یک سال پست داک کانادا بودم و الان 20 سال هست با دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان عضو هیات علمی تمام وقت همکاری میکنم.سرپرست خانواده هستم و مخارج دو فرزند دختر نیز با من است و در تهران مستاجر هستم.بجز موظفی خودم تمام هفته را حتی جمعه ها در واحدهای دیگر پیام نور و..تدریس میکنم تا بلکه بتوانم چرخ زندگی ام را بچرخانم. 9 ماه پیش که یکی از دخترانم را به درمانگاه سر خیابان بردم برای یک بیماری متوجه شدم سرطان خون دارد. با این وضع تحریمها داروهایش خیلی بد پیدا میشود و آن هم با هزینه بسیار بالا.از طرفی صاحبخانه کرایه را افزایش داده و گفته نمیتوانی پرداخت کنی تخلیه کن! شما که شکر خدا استاد دانشگاه هستید و این پولها برایتان پول نیست!! الان که مطلب را مینویسم اشک پهنای صورتم را خیس کرده.چاره دیگری برایم نمانده و مجبورم شبها در آژانس مسافربری مشغول به کار شوم. میدانید چرا؟؟؟ چون یک فرد انقلابی،ولایی،دانشمند فرزانه،نظام‌الملک زمان که الگوی زندگی اش چنانچه خودش گفته امام علی (ع) است ریاست دانشگاه را بر عهده گرفته!! ایشان ماهانه 45 میلیون تومان حقوق میگیرد(این فقط برای حساب ملی است و نه پولهایی که به حساب دیگر ایشان واریز میشود)، در حالی که از دانشگاه شهید بهشتی به دانشگاه آزاد اسلامی آمده هنوز از آنجا 28 میلیون تومان حقوق میگیرد و 17 میلیون از دانشگاه آزاد یعنی همان 45 میلیون تومان در حالی که به بنده به عنوان استاد تمام وقت و با اینکه موظفی تدریسم در دانشگاه 1.5 برابر ایشان است4.5 میلیون تومان حقوق میدهد! چقدر عادلانه چقدر علی وار چقدر ولایی چقدر انقلابی! مگر تو چه میکنی جز تاراج اموال دانشگاه آزاد که 10 برابر من حقوق میگیری؟؟!! تا حالا شده بچه ات بیمار باشد نتوانی آمپولی که لازم دارد را تهیه کنی چون گران است؟!
آقای طهرانچی تا حالا شده صاحبخانه با فریاد پیش همه همسایه ها با صدای بلند بگوید:خانوم به اصطلاح دکتر! خانم استاد دانشگاه! اگر تا سر ماه بدهی خود را تسویه نکنی همه وسایلت را داخل کوچه میریزم؟!
آقای طهرانچی من آدم سیاسی نیستم و نمیدانم پشت پرده چه خبر است. فقط میدانم حال من و همکارانم اصلا خوب نیست! حال دختر نازنینم اصلا خوب نیست آقای دکتر. من نمیدانم شما وجدان دارید یا نه من نمیدانم چرا همه پس اندازهای واحد ها را که در بانک سپرده کرده بودند و از سود آن حقوق ها را سر ماه بدون تاخیر میداند در تهران متمرکز کردید و حالا که همه این همه پول به اتمام رسیده تازه متوجه شده اید تجمیع مالی اشتباه بوده و دستور داده اید از اول مهر مجددا بودجه به حالت استانی برگردد؟؟ من نمیدانم پولهایی که تجمیع شد چقدر بود و چرا اینقدر زود تمامش کردین؟؟ من نمیدانم چه کسی یا کسانی پشت شما هستند که با اعتراض 23 هزار استاد و 35 هزار کارمند که در عمر دانشگاه بی سابقه بوده چرا شما هنوز هستید که هیچ با نظام الملک مقایسه میشوید؟؟ من نمیدانم دیگر کارکنان یک مجموعه باید چه کنند تا شما متوجه بشوی از وقت رفتنت گذشته من نمیدانم این خبرها به گوش مولایمان امام خامنه ای رسیده یا نه؟؟ من نمیدانم چرا تمام اعضای هیات امنا در مقابل تمام تخلفات شما تنها سکوت کرده اند و چیزی نمی گویند؟؟ من نمیدانم چرا وقتی دکتر موید تخلفات شما را آشکار کرد به جای برخورد با شما چرا دکتر ولایتی آن بنده خدا را از کار بی کار کرد؟؟ من نمیدانم حضور هر روزه آقای ستاری در دانشگاه آزاد یعنی اینکه ایشان نامزد 1400 است و شما حامی او یا برعکس شما با اموال دانشگاه آزاد هلی کوپتر اجاره کردید به میان سیل زده ها رفتید و سلفی گرفتید به میان زلزله زدگان رفتید و عکس گرفتید که برای 1400 بیایید و ستاری از شما حمایت کرده معاون اول شما شود؟؟ من نمیدانم ...من خیلی چیزها را نمیدانم آقای طهرانچی...اما یک چیز را خوب میدانم و آن چیزی است که صاحب این روز و شب ها یادم داده آقا امام حسین (ع) که ظلم پایدار نخواهد ماند و برخی نه به گندم ری را خواهند خورد و نه به حکومتش میرسند. من میدانم که گریه دختر سرطانی من که لحظه ای قطع نمیشود بی جواب نمی ماند و جوابش را هم در این دنیا و هم آن دنیا خواهی داد.من میدانم امروز 4 شهریور است و من همان حقوق یک دهم شما را به لطف مدیریت انقلابی شما دریافت نکرده ام و نتوانسته ام قسط هایم را بدهم و بانک با ضامن های من تماس گرفته آبروی مرا برده من میدانم که این ناله ها این گریه ها آن هم در این شب های مقدس بی جواب نخواهد ماند و روزی را میبینم که تقاص همه ظلمهایت را خواهی داد.شاید من نتوانم دیگر داروی دخترم را تهیه کنم و تا صبح گریه هایش را بشنوم و خود نیز گریه کنم اما خوب میدانم خدایی که آفریننده هردوی ماست وعده هایش همه صادق است و دور نیست زمانی که نوبت گریه کردن تو برسد! با تمام وجودم آرزو میکنم بلایی را که سر من و امثال من آورده ای خداوند متعال به سرت آرد! آمین یا رب العالمین!!!.
دکتر رویا ایرانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد طهرانچی با حقوق ماهیانه 45 میلیون ریال در ماه
 
دکتر روهام عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده اساتید
Russian Federation
۱۳۹۹-۰۶-۰۴ ۰۹:۳۶:۲۴
سلام همکار گرامی
از خواندن متن بسیار متاثر شدم! خداوند متعال به دختر نازنینتان شفا کامل عنایت فرماید. اما فکر میکنید این چیزها اینکه شما حقوقتان کفاف خرید داروی دختر بیمارتان و اجاره منزلتان را نمیدهد برای امسال طهرانچی و ولایتی مهم است؟
هدف از تجمیع مالی کاملا مشخص بود، گرفتن همه پولهای سپرده و پس انداز واحدها توسط مشکینی لعنت الله علیه و تحویل دادن به طهرانچی برای اجرای شوهای بیشتر،اجاره هلی کوپتر ساعتی 10 میلیون تومانی،خرید هزاران سکه و پخش آن بین به اصطلاح مدیران، هزینه باری بولد کردن طهرانچی برای 1400 جهت ثبت نام دوست نزدیک ایشان آقای ستاری معاون فناوری دانشگاه آزاد(ببخشید گویا معاون فناوری ریاست جمهوری هستند فقط دفتر کارشان دانشگاه آزاد است!!).
حال که همه پولها و ذخیره های و سپرده ها و صندوق پس انداز کارکنان و صندوق های صدقات مستقر در واحد ها پولشان تمام شد آقای طهرانچی فهمیده طرح تجمیع مالی اشتباه بود و گفته از اول مهر هر استان خرج واحدهای خودش را بدهد! باشد قبول اما آیا تو هم تمام سپرده بانکی و ذخیره حساب جاری که از واحدهای استان ذیل طرح کثیف و فاسد تجمیع مالی مشکینی برداشتی را پس میدهی؟؟ چون واحدها آن پول را در بانک سپرده کرده بودند و با سود آن بخش عمده حقوق تامین میشد.
آقای طهرانچی متاسفانه کار را به جایی رسانده که برای اولین بار در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای سراسر کشور به خاطر اعتراضات شدید کارکنان و عدم تامین اعتبار سازمان مرکزی مجبور شده اند حقوق حقه کارکنان را قسط بندی کنند !!! باورتان میشود؟؟ بزرگترین دانشگاه حضوری دنیای اسلام به علت ندانم کاری های آقای طهرانچی و شرکا مجبور شده حقوق ها را قسطی کند!!! به خدا قسم که جا دارد مدیر اگر وجدان داشته باشد به خاطر این اتفاق مانند مدیران ژاپنی هاراگیری نماید!
ننگ بر همه کسانی که دانشگاه آزاد را به این روز انداخته اند!
آقای طهرانچی به نمایندگی از همه همکاران،به نمایندگی از همکاری که در پیام بالا گفته نتوانسته داروی دختر سرطانی خود را بگیرد بلند فریاد میزنیم:
طهرانچی حیا کن
دانشگاهو رها کن!
................. ننگت باد...ننگت باد
دکتر روهام عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده اساتید
 
دکتر روهام عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده اساتید
Russian Federation
۱۳۹۹-۰۶-۰۴ ۰۹:۳۷:۲۲
سلام همکار گرامی
از خواندن متن بسیار متاثر شدم! خداوند متعال به دختر نازنینتان شفا کامل عنایت فرماید. اما فکر میکنید این چیزها اینکه شما حقوقتان کفاف خرید داروی دختر بیمارتان و اجاره منزلتان را نمیدهد برای امسال طهرانچی و ولایتی مهم است؟
هدف از تجمیع مالی کاملا مشخص بود، گرفتن همه پولهای سپرده و پس انداز واحدها توسط مشکینی لعنت الله علیه و تحویل دادن به طهرانچی برای اجرای شوهای بیشتر،اجاره هلی کوپتر ساعتی 10 میلیون تومانی،خرید هزاران سکه و پخش آن بین به اصطلاح مدیران، هزینه باری بولد کردن طهرانچی برای 1400 جهت ثبت نام دوست نزدیک ایشان آقای ستاری معاون فناوری دانشگاه آزاد(ببخشید گویا معاون فناوری ریاست جمهوری هستند فقط دفتر کارشان دانشگاه آزاد است!!).
حال که همه پولها و ذخیره های و سپرده ها و صندوق پس انداز کارکنان و صندوق های صدقات مستقر در واحد ها پولشان تمام شد آقای طهرانچی فهمیده طرح تجمیع مالی اشتباه بود و گفته از اول مهر هر استان خرج واحدهای خودش را بدهد! باشد قبول اما آیا تو هم تمام سپرده بانکی و ذخیره حساب جاری که از واحدهای استان ذیل طرح کثیف و فاسد تجمیع مالی مشکینی برداشتی را پس میدهی؟؟ چون واحدها آن پول را در بانک سپرده کرده بودند و با سود آن بخش عمده حقوق تامین میشد.
آقای طهرانچی متاسفانه کار را به جایی رسانده که برای اولین بار در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای سراسر کشور به خاطر اعتراضات شدید کارکنان و عدم تامین اعتبار سازمان مرکزی مجبور شده اند حقوق حقه کارکنان را قسط بندی کنند !!! باورتان میشود؟؟ بزرگترین دانشگاه حضوری دنیای اسلام به علت ندانم کاری های آقای طهرانچی و شرکا مجبور شده حقوق ها را قسطی کند!!! به خدا قسم که جا دارد مدیر اگر وجدان داشته باشد به خاطر این اتفاق مانند مدیران ژاپنی هاراگیری نماید!
ننگ بر همه کسانی که دانشگاه آزاد را به این روز انداخته اند!
آقای طهرانچی به نمایندگی از همه همکاران،به نمایندگی از همکاری که در پیام بالا گفته نتوانسته داروی دختر سرطانی خود را بگیرد بلند فریاد میزنیم:
طهرانچی حیا کن
دانشگاهو رها کن!
طهرانچی ننگت باد...ننگت باد
دکتر روهام عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده اساتید
 
دکتر کرد تبار
Russian Federation
۱۳۹۹-۰۶-۰۴ ۰۹:۴۷:۲۰
همکار گرامی سلام
خیلی ناراحت شدم متن شما رو خوندم
اما شما از طهرانچی چه انتظاری دارید؟ به قول فرمایش آقای هاشمی اگر به یک نفر پول میدادند و میگفتند ماموریت تو نابود کردن دانشگاه آزاد است طی این 2 سال انصافا نمیتوانست یک دهم طهرانچی هم به وظیفه خود و نابودی دانشگاه کمک کند. اصلا ایشان را فرستادند تا دانشگاه آزاد را تعطیل کند تا بتوانند 300 میلیارد دلار دارایی های دانشگاه آزاد را بدون دردسر بالا بکشند! بعد انتظار دارید ایشان بیاید طرح یکسان سازی حقوق ها را اجرا کند تا در کارکنان رضایتمندی ایجاد شود؟؟ اینکه کاملا خلاف ماموریت ایشان است که همان بستن درب دانشگاه آزاد است(البته ایشان در بستن درب و ورشکسته کردن مجموعه ها استاد تمام هستند و الحق و انصاف از بدیهایش که گفتیم این مهارتش را هم بگوییم! اصلا قبلا به او طهرانچی تخریبچی میگفتند! الحق که انتخاب خوبی بود برای تخته کردن درب دانشگاه آزاد!
خدا باعثان گریه دختر نازنین شما را نابود سازد انشالله و مطمئن باشید طهرانچی،ولایتی،هیات امنا و همه مسولان مربوطه تاوان قطره قطره از اشک های فرزند دلبند شما را خواهند داد و آن روز دیر نیست!
 
محمدرضا باوندپور مسکین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹-۰۶-۰۴ ۰۵:۳۹:۲۲
آقای دکتر ولایتی! ۴ شهریور شد حقوق نگرفتیم. لطفا از مدیر انقلابی توضیح بخواهیذ؟ چرا آقای موید از دانشگاه رفتن ولی مشکینی حق با مشتری هنوز هست؟
 
هادی سید فضلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹-۰۶-۰۴ ۰۵:۴۵:۲۲
خانم دکتر رویا مراجعه کنید تسهیلات اعتباری وام بگیرید.من خودم هم هیات علمی ام .حقوق ها اینقدر که شما میگید پایین نیست. دکتر مشکینی به ما خوب میرسم.
 
ش.تاجرزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹-۰۶-۰۴ ۲۰:۱۱:۱۲
آقای ............. شما نمی‌خواد راهنمایی کنید که مردم وام بگیرند.راستی آقای ............. چه جوری هم هیات علمی شدی هم مدیر کل؟؟ چقدر از این وامها پرداخت کردی ؟ راستی مگه دکتری داری که فراخوان شرکت کردی؟ از ستوان سوم بازنشسته چه خبر؟ببخشید البته به قول شما سردار ..................!!
 
Estonia
۱۳۹۹-۰۶-۰۶ ۲۳:۴۷:۵۵
✍مردی که شانزده بار پای پیاده به حج رفت اما حسین(ع) را کشت!

یکی از افراد مقابل ابا عبدالله الحسین علیه السلام، شمر بن ذی الجوشن است. از فرماندهان سپاه امام علی در جنگ صفین و جانباز امیر المومنین کسی که در میدان جنگ تا شهادت پیش رفت. این چنین کسی حالا در کربلا شمر می شود. با ورودش به کربلا همه چیز عوض می شود. شمر آدم کوچکی نیست اگر نیایش های شمر را برای شما بخوانند و به شما نگویند که این ها مال شمر است شما با آن ها گریه می کردید. حال می کردید، هیچ گاه گفته نمی شود که وقتی شمر دستش را به حلقه خانه خدا می زد چگونه با خدا زمزمه می کرد!
... این آقایی که ما صحبتش را می کنیم (شمر) شانزده بار با پای پیاده به سفر حج رفته است. فکر نکنید شمر اهل نماز و روزه نبوده و یا از آن دسته آدم هایی بوده که عرق می خوردند، عربده می کشیدند؛ شمر و بسیاری دیگر که آن طرف ایستاده اند، آدم هایی هستند که پیشانی پینه بسته داشتند. بسیاری از آن ها اهل تهجد بودند.
... در کربلا هر روز بيست هزار نفر در فرات غسل می کردند. غسل قربة الی الله که حسین را بکشند و می گفتند: غسل می کنیم تا ثوابش بیشتر باشد.
در ظهر عاشورا وقتی ابا عبدالله علیه السلام برای نماز خواندن، اذان می گفتند فکر نکنید در آن طرف کسی نماز نمی خواند. آن ها هم نماز می خواندند! برخی از این افراد به ابا عبدالله علیه السلام می گویند که نماز شما قبول نیست! و حبیب به آن ها می گوید: « نماز شما قبول است؟! » درگیری می شود .حبیب به شهادت می رسد. حضرت حبیب پیش از نماز ظهر ابا عبدالله به شهادت رسیدند.
.... ما در کربلا به کلاس شمر شناسی نیاز داریم. یک کلاس به عنوان تحلیل شخصیت شمر. شمری که شانزده بار به مکه رفته، جانباز امیر المومنین بود، کسی که در کنار مولا زخمی شده بود، چه شد که فرمانده جنگ حضرت علی علیه السلام به این جا رسید؟ این مسئله نیاز به تحلیل و بررسی دارد.
این هشدار و اندرزی است برای امروز و فردای ما...

بخشي از سخنرانی
دکتر شریعتی درباره شخصیت «شمر بن ذی الجوشن»