چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۲
سکوت این روزهای حسین دهقان!

مدل عجیب تبلیغاتی حسین دهقان که به آن اعتقاد راسخ دارد

Share/Save/Bookmark
البته این را هم باید بگویم که هرچه کار کنیم باز هم نمی توانیم نیاز جامعه هدف را تامین کنیم، کفاف نیازهای آنان را نمی دهد، ولی آن چیزی که امروز در سطح بنیاد به عنوان ضابطه وجود دارد، تسهیل خدمت رسانی یکسان به همه آحاد جامعه هدف است.
کد مطلب: 60796
 
به گزارش اختصاصی #اطلاعات_روز#3 آذر 1386 حسین دهقان در گفتگویی با روزنامه ایران مباحثی را مطرح کرد که با کذشت حدود 14 سال از آن زمان مدل رفتاری وی تغییر نکرده است.

سردار حسین دهقان که برخلاف رویه انتخاباتی بدون آنکه بگویید بنا به دعوت مردم یا احساس تکلیف وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری شده ام پیش از همه رقبا از حضورش در انتخابات 1400 پرده برداری کرد برخی از مشاوران وی با این ایده که ممکن است این اعلام زودهنگام وی را در معرض تخریب رسانه های رفقا و رقبا قرار دهد وی را از این اعلام حزر داشتند اما گروه دیگری از مشاوران جوان وی معتقد بودند صداقت برنده ترین تیغ در عالم سیاست است و با شناختی که از گذشته وی سراغ داشتند دهقان را به اعلام زودهنگام حضور در انتخابات ترغیب کردند

این روزها حسین دهقان بدون آنکه در رسانه ها ظاهر شود نشست های متعددی را با اقتصادانان،ورزشکاران، دانشجویان،جوانان،بازنشتگان ،معلمان و خانواده های معظم شهدا دارد بدون آنکه کوچکترین بحثی در مورد کابینه اش داشته باشد یا وعده و وعیدی به کسی بدهد حسین دهقان سعی دارد تا با تابو شکنی لابی گری های مرسوم با ارائه برنامه های خود شانسش را برای ورود به انتخابات امتحان کند

البته او معتقد است در برخی بزنگاه های حساس انقلاب از جمله مسئله کولبران،سیل زدگان،عشایر، زلزله زدگتن، خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست، رانندگان، بیکاری، کارخانه های ورشکسته و در آستانه ورشکستگی، دانشگاه آزاد، خانواده معظم شهدا و ایثارگران،حقوق نیروهای نظامی و انتظامی، دغدغه هنرمندان و بازیگران و حتی انتقال دوباشگاه معروف استقلال و پرسپولیس با تذکر اولیه و سپس اقدام عملی مشکل را باید بر طرف کرد.

دهقان معتقد است 
 ما بایستی تمامی احتیاجات جامعه هدف را تامین کنیم و پاسخگوی آنان باشیم. ضمن آن که بایستی اختیارات ما متکی باشد به یک انضباط سازمانی و مقررات ضابطه مند، این موضوعی بود که از ابتدا دنبال کرده ایم و دنبال می کنیم. 

البته این را هم باید بگویم که هرچه کار کنیم باز هم نمی توانیم نیاز جامعه هدف را تامین کنیم، کفاف نیازهای آنان را نمی دهد، ولی آن چیزی که امروز در سطح بنیاد به عنوان ضابطه وجود دارد، تسهیل خدمت رسانی یکسان به همه آحاد جامعه هدف است.

وی 14 سال پیش نیز در مصاحبه ای علت سکوت خود در انجام کارها را اینگونه بیان کرد:

البته این نکته وجود دارد که اگر آمار با این رویکرد گفته شود تا مردم بدانند این انقلاب و نظام ارزان به دست نیامده و برای به دست آوردن و حفظ آن هزینه های ارزشمند انسانی پرداخته شده خوب است، ولی نیازی نیست که ما روی آن مانور تبلیغاتی کنیم. لذا در زمان های خاص و بنا به اقتضائاتی آمارهایی بیان شده است
. از سوی دیگر ارائه آمار شاید به نوعی به رخ کشیدن خدمات از سوی بنیاد تلقی شود که ما از این کار ابا داریم و ترجیح می دهیم بدون تبلیغات به ارائه خدمات بپردازیم. برای این که جامعه ایثارگران کمترین توقع مادی را از ما دارند، ولی ما اعتقاد داریم نظام نسبت به آنان وظیفه ای دارد و باید دین خود را ادا کند. تامین نیازهای اصلی جامعه ایثارگران با هدف افزایش توانمندی های آنان با حفظ شئوناتشان انجام می گیرد و ارائه آمار و ارقام ممکن است به نوعی به اهداف بنیاد لطمه وارد کند و آنها را مخدوش سازد. لذا ما بر این باوریم که نیازی به اعلام آمار نیست، اگرچه داشتن آمار به خودی خود زیانی ندارد. اما ارائه آمار در قبال ایثار کسانی که همه هستی خودشان را در راه انقلاب داده اند ممکن است در ذهن کسانی که نسبت به ماهیت مسائل جهل دارند ایجاد شبهه کند و چالشی را در ذهن و فکر بخشی از اجتماع ایجاد کند. لذا سعی ما این است که در ارائه خدمات چه از جنبه کمی و چه کیفی تامین نیازهای ضروری جامعه ایثارگران را مدنظر داشته باشیم و این شاخص را به عنوان موفقیت و عدم موفقیت بنیاد به عنوان وظیفه و رسالت خود در قبال جامعه ایثارگران همواره در نظر داشته باشیم.
کلمات کليدی: سردار/حسینئهقان/انتخابات/رقبا/تبلیغات/اطلاعات روز#